Csapatunk 1998-óta foglalkozik szlalomversenyek rendezésével. Az évek folyamén egyre több tapasztalatot szereztünk, egyre több hibát sikerült korrigálnunk a rendezéssel kapcsolatosan, és a szükséges folyamatokat is nagymértékben sikerült racionalizálni, egyszerűsíteni. Az évek folyamán sok versenyen megfordultunk, mint megfigyelők, és nagyon sok versenyzőnek megismertük a véleményét. Ezeket az ismeretanyagokat feldolgozva alakult ki egy elgondolás: ki kell alakítani egy egységes keretek között, meghatározott szabályrendszer szerint működő versenyzési kultúrát.
Ennek a rendszernek a létrehozása során nagyon sok feladat várt ránk. Például meghatározni azt, hogy mit is jelent a szlalomverseny fogalom. Ugye a szó azt jelenti, hogy közúti forgalomtól elzárt, aszfaltos területen, bójákkal és gumifallal kialakított vonalvezetésű versenypályán zajló küzdelem. A versenyre jellemző, hogy inkább technikás, ügyességi jellegű pálya kerül kialakításra. A pályán tartózkodó versenyző a lehető leggyorsabban próbálja teljesíteni a távot, figyelve arra, hogy ne legyen bójadöntése, vagy pályatévesztése.
De felmerül a következő kérdés: ki lehet versenyző? A versenyekre tulajdonképpen bárki nevezhet, aki elég bátorságot és elhivatottságot érez magában arra, hogy összevesse a saját maga és autója tudását a versenyzőtársakéval. S a teljesítményeket mérni, feldolgozni és értékelni is kell. Erre szolgálnak a különböző kategóriák. A kategóriák lehetnek a versenyautó vagy a versenyzők szempontjából fontosak. Hiszen a kategóriameghatározások lehetnek az autó felkészítési fokától függően széria (utcai) vagy túra (épített, tuningolt) jellegűek, ezen belül a hengerűrtartalomtól függő (pl.: 1300-1600 cm3 közötti). De vannak márkakupa jellegű (Toyota Kupa), nemtől függő (női kategória), és életkortól függő (junior, senior) kategóriák is. Illetve van a mindent eldöntő Abszolút kategória, ahol csak az elért időeredmény számít. Az időeredmények mérésére egy ezredmásodperc pontosságú időmérő szoftvert készítettünk, automatikus kiértékelő rendszerrel. A versenyzők futamonként és az éves pontgyűjtő rendszer szerint év végén kerülnek díjazásra.
Maga egy verseny menete. A verseny meghirdetése, az addig ismert versenyzők kiértesítése legalább 30 nappal a verseny előtt. Az érdeklődő versenyzők nevezésének fogadása a versenyt megelőző keddi napig. A verseny napjára a rendezőség a felügyelő testülettel kialakítja a versenypályát és a versenyautók parkolóját a versenyzők részére, a nézők részére pedig az elkülönített részeket. A tárgynapon pedig a versenyző megjelenik a gépsárkánnyal a helyszínen, és elhelyezi azt a zárt parkolóban. Ott megtörténik az autók technikai átvétele, és a nevezések lezárása. Ezek után a versenyző gyalogosan ismerkedhet a pályával. Majd a rajt után mindenki a rajtszámának megfelelően begurul a pályára, és megy egy nagyon állat mért kört, majd visszaáll parkolóba. Ugyanezt legalább még egyszer megteheti, tehát a távot a nap folyamán minimum kétszer kell teljesíteni. A körök száma függ a pálya hosszától, a versenyzők számától. A nap végén pedig mindenki megkapja az eredménye függvényében a serlegdíjakat és a bajnoki pontokat.
Az előbb leírt folyamatokat szabályozná az Országos Szlalom Amatőr Kupa alapkiírása. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség a 2006-os évtől kezdődően a Hírös Rallye Team Kft-vel kötött szerződést a sorozat kizárólagos megrendezésére, megrendeztetésére, a futamok korrekt felügyeletére, értékelésére. Az OSzAK sorozatra lehet rendezőnek és versenyzőnek jelentkezni, Mindkét formának megvan a maga jelentkezési lapja. A rendezőnek a felelősségvállalási dokumentumot kell kitölteni, a versenyzőnek a versenyzői jelentkezési lapot. A versenyzőnek mellékelni kell 1db igazolvány képet és 1x 5000 Ft-ot a regisztrációért és a kártyadíjért. Ezek után a versenyző igazolt amatőr versenyzői kártyát kap, ami feljogosítja az OSzAK futamokon a versenyzésre és a pontgyűjtésre. Az OSzAK futamokon elindulhat olyan versenyző is, aki nem rendelkezik versenyzői kártyával. Ebben az esetben értékelve lesz a versenyző a futamon, de az éves bajnokságban nem tud pontokat gyűjteni.